Saturday, October 1, 2011

OKTOBER 2011

hampir penghujung tahun 2011..
itulah yang dapat aku ungkapkan..
sepanjang tahun 2011 aku berada di perlis dan jauh dari keluarga..
walaupun aku msih duduk bersama dengan sepupuku... tapi bagi aku suasana dia tetap berlainan..
yerlah.. walaupon sepupu 2 keluarga jugak.. tapi tetap berlainan jugak dengan ibu dan adik-adik kita yang kita knai dan tinggal bersama dari kecik.. sekurangnya depa tau perangai kita pa semua.. tol tak? tapi bagi aku masa ni lah masa untuk aku belajar berdikari.. selalu kalau ta ckup duit mintak ja kat mak.. skang kena pndai jimat, kalo abis pandai hidup sendiri lah.. belajar mcmana na urus dri segi pakaian, makanan dan serba-serbi tentang idup lah... macam2 lah lagi yang aku belajar tentang berdikari dalam hidup ni... bagi aku berdikari ini best ! bub saat betoi2 kita ssah mmg 'down', ha time ni lah advanture nya... bila kita berjaya bangun dan selesaikan masalah sendiri memang puas ! so,aq ta pyah isau da kalo kena buang at hutan ka mana ka.. bub aq da leh urus diri aku.. cuma uat masa ni, asrama ja blom aq merasa suasana dia.. insyallah, kalo da rezeki aq akan sambung belajar di ILP KANGAR.. kalau tadak papa bulan januari ni.. tentang kawan plak, kawan2 at sni bwu ja na kenai2... bub aq ta reti ngat na bersembang tapi da kenai memang masalah... hingaq bagai nak rak... hahaha... skang petang2 aku mesti main bola.. aku main ngan kwn2 spupu aku... mula2 2 dak baik lah kan... lama2 knai leh jadi kawan.. bagi aku depa ta sombong.. depa sentiasa ramah... dulu na bukak mulut pon segan... depa rilek ja melawak cam kenai lama ja.. tapi aku ta lupa jugak at kwn2 PENANG... yang kawan dari kecik, wktu skola, waktu merayau, waktu keja.... hehehe...

Thursday, September 29, 2011

Kehidupan

Kehidupan...
kadang2 hidup ta jadi seperti yang kita inginkan..
kadang2 jadi lebih baek dari kita iginkan..
namun ta terlepas juga yang terjadi lebih buruk dari kita inginkan..
inilah yang dinamakan kehidupan..
bila direnungkan semula..
setiap manusia akn melalui sgala pahit manis kehidupan..
cuma bergantung pada setiap jalan penyelesaian yang dibuat oleh seseorang..
setiap keputusan dan jalan penyelesaian adakalanya menyelesaikan dan adakalanya yang menambahkan lagi liku2 kehidupan..
HIDUP SEPERTI BELAYAR..
baik perlayaran nya maka sempurna lah perlayaran beliau..
tetapi kalau goyah perlayarannya maka terumbang ambing lah perlayaran nya..
seperti hidup kita..
setiap pahit manis kehidupan kita tempuhi dengan sabar dan kuat, maka sempurna lah perjalanan kehidupan kita..
dan sebaliknya setiap pahit dan manis kehidupan kita tempuhi dengan lemah dan tergopoh gapah maka terumbang ambing lah kita mencari erti kehidupan...
^_^

Monday, September 12, 2011

1 & 2 SYAWAL 1432

Sempena masih dalam bulan syawal lagi ni.. Saya sebagai admin blog saya ingin memohon maaf dari hujung rambut hingga hujung jari kaki kepada sesiapa yang mngenali diri saya.. Tidak lupa juga pada kawan2, seluruh keluarga saya... hahaha... macam ucapan raya sudah.. apa pon, saya nak minta maaf pada anda semua sepanjang perkenalan atau persahabatan kita jika ada terkasar bahasa atau ada terlebih dan terkurang dengan anda semua yang mengenali diri ini.. ~sekian...

1 Syawal 1432 (30 Ogos 2011)
Biasalan bangun pagi siap2 pi sembahyang lah kan.. buat pertama kalinya seluruh keluarga bangun lewat atas sebab malalm raya merayau p expo.. smpai pukul 2 pagi.. hasil dari expo 2 aku dapat sepasang baju melayu dan kain pelikat untuk dijadikan sampin.. hehehe.. raya oh raya... dalam dok bajet taun ni pakai simple ja, beli jugak.. kembali pada tajuk dia atas, selesai ja sembahyang raya kami sekeluarga saling bermaaf-maafan... sebak sungguh time 2... dengan kehilangan arwah WAN.. cukup memberi impak pada kami sekeluarga.. betapa sunyinya tanpa dia.. tapi kami harus redha dengan pemergiannya... selesai sahaja bermaaf-maafan, tetamu mula memeriahkan keadaan rumah kami... tak terlepas jugak my luvly dan adik angkat aku.. walaupon tidak dapat beraya di PENANG bersama kawan2 di sana (sedih), aku dapat beraya bersama kawan baru aku di perlis.. sampai lah ke aku pi beraya.. hahahha.. banyak duit raya ooo...

2 Syawal 1432 (31 Ogos 2011)
ha, hari ni lah hari paling bermakna bagi ibuku yang tercinta kerana hari tersebut ialah hari lahir nya yang ke-49... awal2 lagi aku da bangun dan pergi ke rumah sepupu aku untuk menyediakan birthday arty secara kecil2lan untuk keluarga aku... hahaha.. happyning sangat suasana 2, bukan mak aku sowang ja di sambut tapi maklong aku yang lahir awal bulan 8 dan suami sepupuku ku pada pertenghan bulan 8.. suasana menjadi meriah walaupun kami sekeluarga cuma sedikit.. cuma dua orang ja, iaitu paklong dan mak aaku ja.. tapi itu bukan penghalang untuk kami gembira... birthday party tersebut start pada pukul 8 malam... memang satu kenangan pada aidilfitri.. ABANG SAYANG SEMUA NYA !!! ^___^

*UPDATE BLOG

lamanya ta update blog ni..
selalunya ada ja kisah dia..
ada memang ada.. tapi sibuk cikit lah.. raya pertama dan kedua memang TERBAEK lah walaupon mempunyai kekurangan.. sekejap lagi saya cerita yar... sekarang nak update pda yang lebih ringkas sahaja..
^__^

Friday, August 19, 2011

Gembira Dalam Duka

=,=
gambaran mood aq skang..
blurr... tak pon bengong
mau tak nya..
bwu ngah2 apy jer..
leh kuar bkak posa sma2..
bkak posa satu hal..
pya cri kdai mkn..
smpai taktau na mkn at na..
dgn huja plak..
huhuhu
tgh enjoy jer nan owg plg aq syg..
da ja prob yg spoil kan kmi..
skli JPJ uat roadblock da...
mmg kaw arh !
roadtax mmpos daa...
kna p mahkmah 17/11/2011 nieyh..
aduh..
tpi takpe..
dia ttp da sblh aq walopon aq tgh di saat gnting tdi...
papepon enjoy ngt dpt kuar nan die !
SAYANG DIA SANGAT..
smpai trtido lah die..
sweet ngat~
~lalala..
muahx ~
LOVE U SO MUCH !!!
^_^

Wednesday, August 10, 2011

Berbuka Puasa

Destination : Kuala Perlis..
Day & Date : Wednesday & 10/08/2011
Ha, berbuka di luar..
bez nye..
huhuhu..
mkn pon sodap..
cheq p nan spupu cheq..
Abg hamdi n Kak Syam..
huhuhu..
mmg sedap arh menu ary nieyh..
* Ikan Kerapu Masam2 Manis
* Sotong Goreng Tepung
* Kangkung Belacan
* Seput Sedut Sambal
Amacam kwn2?
da uummm ta menu sya?
huhuhu..
bez tang last menu 2 lah..
siput sedut..
aduh, pya seksa lah na sedut..
nek kebas mulut dokmuncung n sedut dia pya isi..
hehehe..
mai tang last bwu xpert..
huhuhu..
spa ta besa mkn g, meh cheq na ajaq yar..
^_^

Sunday, August 7, 2011

5 RAMADHAN 1432

yeah !
sempat juga aq brbuka nan tok aq..
huhuhu..
bez2..
tpi dia ta bpe chat..
cian die..
nseb bek aq bli kuih2 n lauk ckit..
rngan ckit bban die..
tpi mmg bez lah dpt brbuka nan die..
nmpk lah die apy gak dpt brbuka nan cucu die..
huhuhu..
maktok, t abg pegi brbuka g yar..
huwmm..
tunggu mak sye alik plak..
na brbuka sme2...
taun nie lah firsttime aq brposa jauh nan mak n adq2 aq..
sayu gak lah..
nseb bek da spupu ku...
huhuu..
taun dpn sengsara lah ckit..
aq dok ILP..
ha, taktau lah cmna..
tpi tkpa, owg kta da ada basic da ckit posa jauh nan fmily..
hehehe..
cuma asrama ja ta besa g..
tgk lah cmna t..
jauhnya melalot..
huhuhu..
k lah..
SYG MAKTOK !
t abg g yar..
^_^

Friday, August 5, 2011

HATI DAN PERASAAN~

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut. Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk kita.

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah dialami.Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah 'ia' datang.

Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali! Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda. Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palsu. Jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda tersenyum. Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar.Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.


Monday, August 1, 2011

Ramadhan 1432

yeah, arinie 1 Ramadhan bgi seluruh Malaysia..
tdi sahur okeyh jer..
bub mak aq ada..
yes, mrasa gak sahur ngan mak aq tok taun nieyh..
^_^
tpi aq ta smpat sahur n posa sama2 dengan wan aq tok taun nieyh...
kalo ta leyh tiap2 ary brbuka ngan die...
kalo dlu..
plut udang, muratabak or mee..
sty 2 yg dia cri..
uuuhhhh, sdap oooo...
kalo cucu2 dia alek jer..
dia tau popia mata ayer cucu die ske..
huhuhu...
ta leyh tgk telatah die time mkn da..
kdg2 brbuka cpt 5 mnit dri kami..
hehehe..
dia duduk tros mkn..
yg kmi trcengang tgk die..
hahaha..
lwak toi wan nieyh...
wan, abg rindu ngt at wan..
walopon abg cma skjap jer leh jga wan..
tpi abg suka jga wan..
wan lah penghibur stiap kali abg ta tdor tme jaga wan..
kekadang tgk wan tdur sja da ckup..
^_^
wan abg doakan smoga wan di tmpatkan di glongan org2 yg briman..
~amin..
~ngeeee...
ha, posa2 da...
na brbuka plak..
tnggu menu dri my cousin jer nieyh...
hehehe....
t blik tau lah...
^_^


Saturday, July 30, 2011

Sedih + Gembira = Gila

ha, cam plik ja an tjuk di ats 2..


SEDIH....
aq agk trkilan dgn prngai dia yg sprt slama nieyh aq cam ta mmbwa sbrg kbhgiaan pda dia..
aq ta brjya mmbuat dia syg pda ku.. mudahnya dia meluahkan kata ptus apbila stiap kli kmi gaduh.. aq trpkir knapa smua nieyh? adkah smua krna slah aq? dia ta penah slah ka? tok ucapkan maaf n memujk aq pda stiap kli kmi gado ckup ssah btapa tngginya egonya... aq yg tdak mahu mngkeruhkan lagi keadaan cuba mmbaiki smula n beralah dgnnya.. tpi stiap kli cma aq ja yg dprsalahkan.. slama ni aq pejam kan mata aq, bub aq syg an dia.. tpi mkn lma mkin trcbr ksbran aq.. aq mula mnjdi muak.. aq ta mnta d snjung tinggi atau di hargai sprti intan or berlian.. cuma rndhkan lah egomu wahai syg.. bkn tok sesiapa.. tok kbhagiaan kita brsama.. stelah di selidik bwu aq tahu pe yg trjdi sblom ni.. mngkin bnar juga kta ayat nieyh "Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari"



GEMBIRA
bub aq msih da kwn2 yg tok sngtiasa mmbri smngt pda aq.. mmbri skongan tok menaikkan smngt n jiwa aq yg tlah jtuh.. Depa hadir dlm keadaan aq duka dan mnceriakan aq.. Aq begitu trharu krna kwn dpt mndgr srba sdkit mslah aq.. Sesungguhnya jsa kwn2 ta trblas oleh aq... Tapi akn aq cuba tok jdi kwn yg trbaek tok kamu smua KAWAN-KAWAN ! walopon aq hnya mrasa kgembiraan ni cma sketika... Tpi itu sudah memadai tok aq.. Thank A Lot My Friends !!!
SAYANG AMPA SEMUA WEYH !!! ^____^




*kalo msok RINDU ckit leyh ta?
huhuhu

RINDU

Tetiba aq trgat blik dak2 5 Acasia 2009 ! Hanya 18 orang murid ! Berbekalkan dgn 5 orang LELAKI dan 13 orang PEREMPUAN... Spnjng tahun yg penuh pnglaman yg ditempuhi oleh kami di SMKSI ! Bagaimana kmi survival di dalam klas n handle problem... byk bnda brlaku.. Cuma yg sring trngt adlah ACARA TUJU KAPUR dan DRAMA ~
Bagi acara tuju kapur... hahaha.. Diketuai oleh Asyraf(MASTERMIND), Anas, Red n Aidil...
Mangsa NATASHA ! hahaha... KENANGAN GILA2 !
Mana leyh lupa... Tuju kapur kcik jrit skit.. adoiyai... ps 2 owg len tuju owg len gado.. HAHAHA... ANAS IS THE BEST!!! Dia sowang pngang rekod lwn KETUA PENGAWAS... ~lalalala
Manakala DRAMA adlah sgla bgi aq.. ta slap aq time 2 aq rs lbih rpt ngan depa2 nieyh.. kalo ta da drama nieyh.. mngkin skang bwak haluan msg2.. Dari mula smpai habis sty da konflik.. Sebelum mula 2, pnink na uat cita, na uat dialog, prop n pa smua.. Pabila da settle.. Tiap2 ptg sty uat prktis.. ta kira lah jnji sty uat gak.. prktis ta lma mna.. dok merapu,mlwak, dan brgosip (perempuan) ja lbeyh.. huhuhu... elok ja lam SEMINGGU g ot na mula drama... Ha, dia mai drma len plak.. abs stu team drama nieyh na pecah.. Mula2 pkir cam tdak hrpan jer, ciap smpai at ckgu yg incharge kmi nieyh yg drma kmi na d bubarkan... dia pon trkjot ciap tya na dia settle or kmi settle sndri.. huhuhu.. Dengan yakinnya aq pon jwb kmi settle sndri lah teacher.. huhuhu... dia bg tempoh ta slap aq 2 ary ka ary 2 gak na settle tah... mmg ribut arh.. lastly, ponteng klas ot time 2 or free tah.. time 2 musyawarah dimulakan... kumpul group kmi n bncang elok2... yg lki nieyh lah start dlu.. ~lalala... Mula2 cam depa takmo brsora ja, elok sowang bersora smua pkat boh, tpi nsib bek lam under control.. Smbil di awasi oleh Asyraf, Aidil, Anas n Red.. Hebad an kita.. hehehe... Lastly jdi gak.. Walopon nmber 2 ot (aq byk toi lupa), tpi aq puas bub aq dpt melalui pelbagai rintangan brsama kwn2 aq.. TAHNIAH KAWAN-KAWAN.. Kita berjaya... tajuk drma dia COMOTELLA... hehehe ~
KAWAN-KAWAN igt ta lgi watak kita?
AQ RINDU SAAT SEMUA ITU !!!!

Sunday, July 24, 2011

17/07/2011


Acara Piknik !
~ngeeee
hohoho




KETIBAAN

Sesampainya di BATU FERINGGHI





Nadzirah





MANDI TIME !


Perasmian oleh AIDIL & ACAP



Dak2 men psiaq..
:P



Ombak yg kuat !



Men ayaq!




Dak Takmo Mandi !
Azyan : weeeekkkk, ta dapat !
Acap : eeee ! Pnat aq ligan dia !




Mak2 Maah Anak2
Intan & Alia : dah2, jgn dalam sgt ! satgi lemaih !
Azyan : biaq p at depa, degil sgt ! lemaih satgi msg2 slmtkan dri..
Acap & Edil : Elek arrr... weeekkkk.... :P



Sebelum Diheret
Acap & Edil : jom adq, jap g kmi heret ot..
Cmaa : p dlu, t aq p lah..
Acap & Edil : hahaha (Heret troih)



CHESE !
^_^




Merajuk !






MAKAN TIME

Menu Makanan Piknik !






SESUDAH MANDI

Situasi : =,-
Acap : awat ang nieyh adq?
Cmaa : tadak pa..
Red : -,-



GADIS2 Piknik
^_^







Acara Karoake !
~ngeeee






KAROAKE !
Intan > Goyang Inul n mcam2 ada..
Cmaa > Jangan Pernah Berubah
Azyan > Arshiteru


Aidil > macam2 lagu dia...



Intan n Cmaa



Azyan n Alia
Azyan : zzzZZZzzzz
Alia : blalalablalala




Iklan Commercial






Sesudah Karok !







Thursday, July 14, 2011

Penang ! Cheq na mai at ampa !!!

hahaha !
tjuk smngt !
~ngeeee
bak hang.. rindu gila at owg penang !
especially mak cheq n adq2 cheq nuh !
huhuhu
mak, anak mu na blik nieyh..
tunggu auw...
pda kwn2..
rindu kamu jugak !
na gegar penang !
ahahaaha !
JUMPA DI PENANG T YAR !!!!

Wednesday, July 13, 2011

Na Balik PENANG ~

waaahhhhh !
lmanya ta jmpa fmly aq..
huwmm..
rndu ngt at depa...
rindu mlwk nan depa..
bez skli nan mak aq..
ummm...
sty ada ja yg na jdi isu..
hehehe..
rindu mak ngt ~
syg mak !
pda adq2 aq..
lma ta brgdoh nan depa..
tmbh2 nan aya..
aq yg mnja nan aq..
rindu dia..
slalu aq col sty ckp nan dia..
ta lupa gak kwn2 aq at sna..
rndu ampa weyh..
huhuhu...
dok plan ary jmaat nieyh na brtolak blik..
eeee, apy nye...
na blik ni pon na g tgk adq aya aq msok sukan..
hehehe...
aq na support dia..
^_^
then 17 nieyh na g piknik..
nan kwn2 yg aq rindu nieyh...
huhuhu..
ta sba nya na tnggu ary jmaat nieyh...
huhuu

Tuesday, July 12, 2011

Kehadiranmu ~

wau !
aq btol2 ta sngka dgn kehadiran mu..
dengan kedtgan mu bg2 brmkna pda ku..
walau hnya smntara kita brjumpa..
sungguh rindu ku tok melihat wajahmu..
walau dgn ksibukan drimu, kau dtg jga pda ku..
^_^
snyum tawa mu mmbwa sribu erti pda ku..
ckup mnyenangkn driku melihat nya..
tq yar krana dtg melhat driku n brtnya kabar tntng ku..
i2 sja ckup mmbri smngt pda ku..
I LUV U ~
miss u so much ~
~ngeee

Monday, July 11, 2011

Penantian 2 ~

yes akhirnya...
walaupon khdiran mu yg ku tnggu..
tetapi dgn satu call dri mu ckup mmberi mkna pda ku yg ckup merindui drimu !
^_^
btapa aq riang mndgr suaramu..
aq merasakn ary nieyh bg2 smpurna skli..
suaramu ckup mmbri sgala mkna n erti dlm idupku...
mmg bnar kta owg tua2..
sbr i2 byk syafaatnya...
walaupon kau mnyatakan bhwa drimu bg2 sbuk skli..
aq mmahaminya..
walaupon drimu tdak smpai..
ttpi apbila suramu kdgran sprt drimu brada d sblh ku...
esk shngga jmaat aq tahu drimu bg2 sbuk dgn klas..
jgn isau..
aq ttp mrindui drimu !
i luv u so much !

Sunday, July 10, 2011

Penantian~

dri 9 Julai 2011 pda pukul 8.00 pagi..
aku menanti drimu..
mnanti dri sgla nya..
sms, call dan yg pling pnting khdran mu kpda ku..
aq amat merindui dirimu..
sehinggalah skrg 10 Julai pda pukul 5.10 pagi..
aku msih mnnti drimu...
aq ta penah rsa kesal krna mnggu mu..
bub aq syg pda mu..
mngkin ary ni drimu bg2 sbuk..
aq pham keadaan drimu..
aq akn ttap mnnti drimu ~
mngkin benar kata org tua2..
mnyayangi dlm msa yg bg2 singkat ttpi tok melupakan mngmbil msa yg bg2 lama..
aq arap drimu pun bg2..
arap drimu shat selalu..
miss u !
luv u ~

Thursday, July 7, 2011

aduh !

awat tah rsa sengket ngt !
gila toi !
bwu aq tau rsa my tdak duit cmna..
hahaha..
mcm2 na kena bajet kalo da 10 inggit pon..
sakit2..
huwmmm..
rsa lmbat ja duit na msok..
hehehe..
2 lah duit msok boros ngt..
amik kau acap..
:(
pas ni kna bajed toi2 lah..
^_^

Friday, July 1, 2011

Sekali Lagi !



ummm...
ary plg apy bgi driku...
aq dpt luangkan msa aq nan owg aq syg..
aq cuti seary tok brsama dia..
mcm2 dugaan kmi tmpuh sblom smpai ke dstinasi yg ign kmi tuju..
besa lah an aq..
tdoq mati..
jnji koi 10...
9.30 bwu na sdaq..
mau hngaq sat dia 2..
dia troih kta p mndy noh..
aq pon kta lah..
mai amik auw..
dia kta ok...
elok ja ciap smua..
dia uat leceh lak,cri umah ta jmpa..
hahaha !
lwak toi..
da lah bas 10.30...
elok2 ja smpai sna lam 10.25..
bas p da..
pnya hangin lah dia...
hahaha..
yg aq lak dok bgi dia sbaq lah an..
alang da kna tnggai suwoh tnggu bas stu g..
aq pon ajk jap diag bank..
kad bank, bank islam tpi time 2 gtai na p cucuk at CIMB..
ta leyh plak..
huh !
kna p bank islam plak..
aduh..
bas kdua koi 11.15..
takpa bub sat ja g bank..
elok p bank, prot mragam lapar..
aq tgk jam awai g lam 10.45 cam2..
order nsi grg..
lmbt kwn 2 msk..
aduh..
tnggu gak lah..
elok smpai da koi 11...
kna mkn gak slju mngkin..
tpi kalo da nsib mmg ar..
11.10 bas 2 p troih..
celaka toi !
yg kwn nieyh da mula mnyumpah da..
aq dok gelak ja..
laz2 aq kta pnek moto aq lah..
tibai troih..
p nek moto aq, aq lupa yg mnyk na kering, aq igt smpt lah smpai stesen mnyak...
tgk2 mti tgh jln !
perrrhhh, stu g bala mnimpa..
da lah jauh g stesen mnyak..
nseb bek kdai moto mmbe aq da..
pnjam moto dia g bli mnyak jap..
huhuhu..
otw g bli, dia kta takmo p..
tkot jdi papa g..
aq pon jdi.. :(
alo, jom lah..
dia nmpk tmpt sewa keta..
kmi pon sewa lah keta..
ha, pas 2..
bez troih smpai sudah..
hahaha...
dmi mu n dmi mvie SEKALI LAGI !
huhuhu !
tpi mmg brbaloi gak ar tgk cita 2..
syok ot !
hahaha...
nice 2 hangout with u !

i love u !
muahx !


Sunday, June 26, 2011

HUH !

Memang terbaek arh an !
bwu smbang na p amik..
sdaq2 koi 12 !
huwm...
mau tau arh kna hingaq !
+ ngan dia pya mrjuk plak..
huh !
aq troih jdi bodo sat !
la ni dok mrjok..
mau ta majok dri koi 7 pgi dok call aq ja..
hahaha !
pdn muka aq gak arh..
:(

Saturday, June 25, 2011

My LUVLY is Coming Back !

hahaha !
mlm nie dia tolak blik dri trengganu lah..
huhuhu..
ta sbaq na jmpa dia..
rndu gila at dia lah..
suke2 !
tpi isau gak nek bas lewat2 nieyh..
huwm..
arap slmt lah smpai..
dia akn d jngka smpai lam 7 pgi cam 2..
so, aq takan na tdoq g..
hahaha !
sbagai ehem2 yg baek g amik lah an..
hahaha !
* Esk Cheq p amik yar...
hahaha !

Friday, June 24, 2011

Bwu Pas Edit n Mencantikan Blog !

hahaha !
penat ooo..
boringnya psai dok at kdai nieyh..
aq mngmbil inisiatif tok mncntikan blog aq..
hahaha..
bkak abs smua blog org..
ta kira da..
mna yg cntek aq amik uat cnth..
hehehe..
sory yer kalo da trcplak spa2 nya..
huhuhu..
akhirnya jdi lah lagu nieyh..
cantik ta blog sya?
huhuhu

Wednesday, June 22, 2011

HRM Computer Centre




fuuhhhh..
diam ta diam da 6 bulan aq at company nieyh !
mcm2 lah blajaq sai kmpter nieyh..
dri bodo sebodonya tpi tada lah sepndai pndai nya..
cuma cerdik da lah ckit..
tau lah pa 2 RAM, Hardisk n pa bala smua sai kmpter..
huhuhu..
dri kmpter smpai prngai mnusia..mcm lah aq nmpak dri plnggan smpai lah owg yg keja sma nan aq..
mcm karenah depa da..
aq cam besa dok hingaq satu kedai..
na tgk ta kdai at tmpt aq keja nieyh...
sni2 ! sni2 !













ha, yg 2 kdai aq..
ni aq lyn cstmer lak..
hehee..
sni2 ! sni2 !









amacam da gaya ta ?
huhuhu !
so, tkat ni ja lah ot !
tnggu aq pkai bju company lak yar..
hehehe
papai !
^_^


Friday, June 10, 2011

PERPISAHAN ?!?!

ummm
brpisah?
bgi ku suatu ksdihan yg tramat sgt..
tmbh2 owg yg kita syg..
huwm..
knapa bwu na apy n mesra, perlu brpisah?
knpa?
da stu lagu di tuju khas tok dia !
:(


Di dirimu aku menemukan
Yang mencintaiku
Yang menyayangiku
Di dirimu aku ketakutan
Kau biarkanku
Kau tinggalkanku

Reff:
Bila kamu tak lagi denganku
Ku tak tahu apa ‘tuk jalani hidupku
Bila memang kau pergi dariku
Ku tak ada lagi di dunia ini

Mengertikah kau siang malamku
Dan tangis tawaku
Kau semua hidupku
Pandang aku pandanglah hatiku
Aku tak mampu melangkah tanpamu

Back to Reff

Bukan ku tak punya harga diri
Tapi dirimu begitu berarti
Kaulah nafasku engkau harga diriku
Mengerti aku….

Sunday, May 1, 2011

Hati Sudah Terpaut ?

Huwm...
Cmna na start yar?
sjk kblkngn nieyhm aq mula trsa sesuatu..
aq sprti tdak kruan lagi..
aq mngenali seorg gadis...
hehehehe..
tpi suda brpunya..
aq mula mrsa brslah pda hbngan mreka...
aq tkot aq mrosakkan hbngan mreka smua..
aq sprti org ktiga..
ttpi knpa dia lyn aq sprti lbih dri itu ?
aq sangsi dgn keadaan ini..
aty ku sudah trpaut pda dia..
aq penink tok memilih !
ttpi dia suda brpunya..
hruskah aq mrmpas hak org lain?
haruskah aq menidakkan prsaan ini?
ttpo aty aq kuat brkta antra mreka slah sorang itu adalh org yg aq cri slama nieyh..
btol kah?
prsoalan itu sering brmain d fkran ku..
pda saat ini aq mrsai yg aq tdak mmpu brhdpan dgn dia..
adkh dia utk driku?
atau hnya prsaan ku?
dgn snyumanya yg ikhlas ckup mmbuat ku trut trsnyum..
suaranya ckup tok mmbuat ku trpaku sketika..
wajahnya ckup mmbri sribu mkna pda driku !
mngapa aq mdah trpaut pdanya?
mngapa aq harus mngmbil hak org?
mengapa?
YA ALLAH, kau brikanlah petunjuk kpda ku YA ALLAH !


wau !

aduh, lma nya ta update pape at blog nieyh !
:(
da brsawang da..
sat2 na kmaih sat..
huhuhu !
:)




CANTIK TA ?

Thursday, February 17, 2011

Ayoub!

agak2 kwn2 pena tgk ta cita ayoub at tv3?
mula2 2 sya da lah tgk iklan ja..
ttiba trgerak aty na tgk at tonton..
cam ta prcaya ja..
cita 2 btoi2 mmbri impak pda saya...
bgaimna dia tolong iwg dlam keadaan kssahan dgn ikhlas nya..
dugaaan yg d bri oleh allah dia tmpuhi dgn sbr n kuat..
ALLAH, betapa hbatnya ayoub yg dpt kita gmbr kan sbgai nabi ayoub pda msa 2..
bgaimna dia plihara n mgasihi smuat mnusia tdak mngra bngsa n agama...
bgaimna dia mnjga org gila shngga dia mngangap i2 mcm ayh dia..
tpi sty owg akn kta 2 crta..
bleh lah uat..
tpi kita kna igt, jln cita dia mngkin brlainan ckit dgn zaman nbi ayoub dlu..
tpi isi nya lbh krg..
memlalui crta 2, sya mula rsa trgrak aty tok brbah tok mnjdi yg lbih dkt dgn ALLAH...
ttpi adkah sya mmpu mnjdi sprt ayoub, yg bg2 mngasihi ALLAH n ibunya?
mslah ni mula brlegar2 lam fkiran sya..
kdg2 trfkiradkah sya mmpu?
sbab na ucap syng at mak pon jrg skli...
kdg2 tkot mak sya trkjot ja ngan prbhan saya..
tpi insyallah dmi kbaikan...
sya bngga lihat ayoub..
walau dlm pa jua mslah dia msh trsnyum n mmpu memaafkan owg 2..
ALLAH, alngkh hamba mu ni dpt mnjdi sprti beliau...
INSYALLAH, sya akn brusaha dri msa ke smasa..
kwn2, kalo sya trlupa..
PERINGATKAN LAH SYA YAR...
:)

P/S : arap sokongan kwn2 n keluarga dpt mngubah dri sya..

Friday, January 21, 2011

*New House

skang blan JANUARI 2011 adlah sjrh tok aq mul brjauhan dgn keluarga aq..
ini adlah satu pnglman yg aq akn ambil..
sblom aq smbong blaja aq na rsa cmna ssah n sng nya idup jauh dgn kluarga..
:D
uat stakat nie msih steady g lah an..
owg pon kta awai g, try lma tgk..
hehehe
confurm nya lah...
takpa2, aq try tok idup brdikari n tempuhi jgak walo cmna pon mslah..
aq kna KUAT..
hahha~

Saturday, January 15, 2011

Bubye PENANG!

wa, aq na jdi owg PERLIS lak pas ni..
so bubye PENANG..
sayu gak arh na tnggal penang nieyh, bkn pa rmai kwn2 n fmly kat cni..
mmbe2 ni lah mmbe apy n sdeyh aq..
takpa2..
da msa jmpa g noh, bkn ssah..
hahahah
uat trok nieyh..
now, aq akn mulakan 2011 ngan idop aq d perlis lak..
arap2 aq brjaya lah..
PERLIS!!! HERE I COME!!!

Wednesday, January 5, 2011

2011

hahahaha..
lma x update noh..
sdaq2 da 2011..
ppeerrrhhh..
18 thun 10 bulan da aq..
huhuhu
x lmbt aq na msok 19 da..
waaaa, cam xcya ja..
aq da smkin mnjdi seorg rmaja..
agk2nya, pa lah cbran aq pda usia aq sbgini nnt yar?
hurrmmm, arap2 lah bek2 ja..
:)
pda kwn2 smoga brjya yar pda 2011 n trcpai azam taun ni..
sbot psai azam lah kan..
aq pon tak tau pa azam aq tok taun ni..
hurrmmm..
tgk lah lu..
hehehe
tapa lah tkat ni ja lah kot noh..
huhuhu..

p/s : WELCOME TO 2011 EVERYONE!!!