Thursday, June 27, 2013

Setahun Setengah Di ILP Nibong Tebal

Tak pernah terfikir akan duduk di asrama pada mulanya.. dan buat pertama kali kaki ini berjaya menjalani kehidupan di asrama sampai habis.. bangga jugak lah.. tak pernah alami bagaimana kehidupan di asrama.. suatu pengalaman yang cukup memberi segala erti pahit dan manis.. bagaimana nak selesakan keadaan di asrama dan di sekelilingi oleh pelbagai ragam.. suatu pengalaman yang payah dicari.. selesai bab asrama.. kita pergi ke bab kelas aku.. aku mula daftar diri pada 25/01/2012.. aku masuk pada intake kedua.. terlepas daripada orentasi.. tapi ta kenai sapa pon lah..cuma kenai sorang dua ja.. sama kos dengan aku masa 2 ialah dua orang mamat ni nama dia hafizi dan raj.. mula-mula melangkah masuk ke kelas ja semua tengok ja.. da sorang mamat ni nama dia akif.. dia ni lah yang mula-mula ramah dan perkenalkan diri pada aku dan kepada budak-budak kelas semua.. pastu ada sorang abang lahkan tua dari aku sama batch tanya kami dalam keadaan serius.. aku jadi mcam blur.. awat serius sangat dia ni.. hahaha.. akmal (basic) lah orangnya.. senior pon takmau lepas.. na suruh kami perkenalkan diri gak.. hari berjalan seperti biasa.. aku dan hafizi hanya diam di belakang.. kami ni jenis pemalu lah katakan.. budak baru.. hampir sebulan jugak lah jadi budak baik ni.. sampai suatu hari, aku diberi tugas untuk ketuai bacaan ikrar pelajar.. gugup tatau kata dah lah.. rilek saja.. dah sudah ja baca ikrar.. time duduk ja, da sorang minah ni panggil bulat.. apa pasai minah ni (kata dalam hati).. relax.. cool dulu.. buat biasa ja.. kita kena kenai dulu sapa minah ni.. hahahaha.. dan dari situ lah kenai sapa minah ni.. nama dia farhana, minah ni lah yang mengelarkan bulat kepada aku.. damn minah ni, kena ajaq ni.. dan aku terpandang sesuatu keistimewaan pada diri dia.. iaitu dia ni ada campuran anak mami.. tercipta lah nadong (ana+hidung).. hehehe.. selepas dia aku mula mengenal achu iaitu seri fazirawati aku suka panggil seri fezirawati.. dia ckup cemuih kalau dengar.. hahaha.. aku kenal siti nurul ain, macam-macam gelaran aku bagi at dia.. dia ni selalu kena buli nan aku.. hehehe.. dyla (adik) seorang yang manja dan lembut walaupun garang orangnya.. hahaha.. selepas itu aku mula rapat dengan semua.. syuhada, nadhirah, norliza, amirah, mardziah, fatimah, zamira, nanthini, guganeshwary, azrul, rizal, suhaimi, amin, ipin, zamri, ruben... semuanya begitu serasi sampai satu tahap aku da anggap depa ni da macam sebahagian dari keluarga aku.. dari sem 1 hinggalah sem 3.. banyak dah kami lalui.. beraya bersama, p jalan-jalan.. pelbagai karenah ada.. bak kata astro, macam-macam ada.. di sini sertakan gambar-gambar kenangan kami di kelas dari sem 1 sampai sem 3.. ^_^


Kanak-Kanak Riang Rangkaian 1/2012


Farhana
Seri Fazirawati

Hafizi
Siti Nurul Ain
Siti Nor Amirah
Zamira
Siti Fatimah
Akmal (basic)
Budak Perempuan dalam kelas
Achu, Mak Long, Seri, Lurve Purple
Syuhada & Dyla
Suasana bila semua otak jem
Nice captured !
Kami bila kebosanan melanda diri
inilah yang dinamakan geng sakai
Mardziah & Seri
Perbincangan kaki 5
Dari Kiri : Mardziah, Norliza, Zamira, Siti Fatimah, Siti Nor Amirah
Cuci jangan ta cuci...
Azrul & Siti Nurul Ain
Gosip Mak Jemah
Lawatan ke Bilik Server
Datin Vogue !
Datin Vogue 2
Seri & Me
Adik & Kakak.. ;)



Anna & Me
Sesi Bergambar

Done 5S
Selepas tamat kelas
Di Bilik Server
Buat Cable UTP

Tekun ja semua
membuat Patch Panel
see.. farhana is very naughty
Gigih membuat cable

Akif : mana satu colour ni? 
Wiring Network di makmal Cik Suhaimi


5S makmal
Wiring Network di Makmal Cik Nizam

PC Maintenance makmal Cik Nizam 

PC Maintenance makmal Cik Nizam

PC Maintenance makmal Cik Nizam




Technician Networking








No comments:

Post a Comment